Sveriges Television

Så rapporterar du ett fel till SVT Play

Uppdaterad

Om du hittar ett fel i SVT Play får du gärna kontakta oss.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt vill vi gärna att du följer denna steg-för-steg-guide:

1. Vad är fel?

Beskriv felet så tydligt det går. Ju mer vi vet om felet desto snabbare kan vi lösa det. Ta gärna en skärmdump eller bild på det som inte fungerar.

2. Avgränsa felet

När du beskrivit felet vill vi att du kontrollerar och svarar på följande frågor:

  • Vilken eller vilka videor gäller problemet?
  • Vad använder du för apparat? Vad är det för modell på den, och vilket operativsystem är installerat? Följer felet med om du byter till en annan apparat?
  • Vad använder du för webbläsare/app? Vilken version av den är installerad? Följer felet med om du byter till en annan webbläsare/app?
  • Är felet begränsat till SVT Play eller förekommer det även på andra videotjänster?
  • Hur länge har du upplevt det fel du beskrivit?

Glöm inte att

  • Dubbelkolla om din app eller din programvara behöver uppdateras.
  • Starta om apparaten och eventuellt det nätverk den är uppkopplad mot.
  • Om du har problem med svtplay.se: Prova att rensa webbläsarens cacheminne och cookies.
  • Om du använder SVT Play-appen till iOS/Android: Prova att installera om appen.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på: svtplay@svt.se

Relaterat:

Guide taggad med: felsökning kontakt SVTPlay