Sveriges Television

Fel: SVT Play fryser på Samsung Smart TV

Uppdaterad

På grund av ett tekniskt fel har vissa användare problem med att SVT Play-appen "fryser" vid uppstart på Samsung Smart TV. Det går då inte att navigera i appen alls.

Just nu kan vi inte säga när felet är löst, men vi arbetar tillsammans med Samsung för att det ska åtgärdas så snart som möjligt.

Förslag för att lösa problemet

Om du upplever samma problem så kan du prova om något av följande löser problemet:

  • Förslag 1:
  1. Dra ut alla apparater som är inkopplade med HDMI till TVn
  2. Gör en hel omstart, dvs håll in powerknappen på fjärrkontrollen i ca 5 sekunder (eller dra ur strömsladden).
  3. Starta om SVT Play
  • Förslag 2:
  1. Gå till hem-menyn
  2. Välj "Direkt-TV: Kabel"
  3. Starta SVT Play  


Detta är tillfälliga lösningar som fungerat för vissa av våra användare, men vi kan tyvärr inte lova att de fungerar för alla. 

Guide taggad med: Driftinformation