Sveriges Television

Hur tar SVT vara på tittarnas synpunkter?

Uppdaterad


Foto: Kjell Gustafsson/SVT

Vi på SVT vill mer än gärna höra från våra engagerande tittare och är tacksamma för alla synpunkter vi får in, både positiva och negativa, eftersom de hjälper oss att utveckla vår verksamhet och bli ännu bättre.


Varje dag skriver många tittare till oss på SVT för att dela med sig av sina tankar om SVT eller något om våra program eller nyheter.

Vi som jobbar med publikkontakten är de som primärt svarar på alla de frågor och kommentarer vi får in via våra kanaler så som sociala medier, mejl och telefon. Vi sammanställer varje dag de inkommande synpunkterna och delar vidare dem i organisationen bland annat i ett nyhetsbrev till SVT:s anställda runt om i Sverige.

När det gäller specifika program har vi även löpande kontakt med dessa redaktioner för att se till att de tar del av tittarnas synpunkter. Vi anordnar även kortare utbildningar internt för att sprida kännedom om våra tittares engagemang.

Vårt mål är att du ska ha ett bra svar från oss inom tre dagar.

Vi publicerar aktuell information om SVT, vårt utbud och våra tjänster på kontakt.svt.seVår förhoppning är att du ska hitta informationen du söker där så du slipper spendera tid på att kontakta oss. Om du inte hittar ditt svar där kan du skriva till oss.

Vi får dagligen frågor och synpunkter. Högt och lågt, brett och smalt. Vårt mål är att alla som skriver in ska få ett svar inom tre dagar. Om svaret dröjer beror det på att vi anstränger oss hårdare för att få ett bra svar från rätt person, redaktion eller team.

Vi vill att både synpunkter och frågor framförs på ett respektfullt sätt för att vi som arbetar med att ta emot dem ska ha en bra arbetsmiljö. Hot polisanmäls.

Synpunkter och klagomål på vår service och information kan skickas till Susanna Stubberöd (publikdialog@svt.se) som är chef för SVT Kontakt och ansvarig utgivare för kontakt.svt.se.

Guide taggad med: Företaget SVT