Sveriges Television

Hur tar SVT tillvara på tittarnas synpunkter?

Uppdaterad

Vi på SVT vill mer än gärna höra från våra engagerande tittare och är tacksamma för alla synpunkter vi får in, både positiva och negativa, eftersom de hjälper oss att utveckla vår verksamhet och bli ännu bättre.


Varje dag skriver många tittare in till SVT på olika sätt för att dela med sig av sina tankar om SVT:s verksamhet eller synpunkter på alla de serier och nyheter vi sänder. Vi får också dagligen in många nyhetstips och förslag till nya program och frågor om specifika program.

Vi som jobbar med publikdialogen är de som primärt svarar på alla de frågor och kommentarer vi får in via våra kanaler som t ex Facebook, Twitter, epost och telefon. Vi sammanställer varje dag de inkommande synpunkterna och delar vidare dem i organisationen bland annat i nyhetsbrev till anställda runt om i Sverige och publicerar dem på SVT:s intranät. När det gäller specifika program har vi även löpande kontakt med dessa redaktioner för att se till att de tar del av tittarnas synpunkter. Vi anordnar även kortare utbildningar internt för att sprida kännedom om våra tittares engagemang.

Läs gärna mer om SVT:s strategi att vara lätt att hitta, lätt att prata med.


Har du en fråga till oss eller om SVT? Skicka då en epost till kontakt@svt.se.

Guide taggad med: Publikdialog SVT Synpunkt