Sveriges Television

Så jobbar vi med kontakt och kundservice på SVT

Uppdaterad

Vårt mål är att SVT ska vara lätta att hitta och prata med. Du som behöver information ska hitta den och kontaktar du oss ska du få svar. 

Vi publicerar aktuell information om SVT, vårt utbud och våra tjänster på vår kundportal kontakt.svt.se. Förhoppningen är att du som söker information kan hitta den där och slippa lägga tid på att kontakta oss. 

Om du däremot inte hittar informationen du söker eller om du vill kontakta oss för att lämna tips eller synpunkter är du varmt välkommen att göra det! Vi har försökt samla våra olika kontaktvägar i den här hjälpartikeln. Om du inte hinner läsa den är du välkommen att skicka ett mejl till kontakt@svt.se så ser vi till att ditt ärende hamnar rätt!

Ömsesidig respekt för bra service

De flesta frågor besvaras inom ett dygn men ibland dröjer det längre. 

Vårt mål är att du ska ha ett bra svar från oss inom tre dagar. Ofta beror den långa väntetiden på att vi anstränger oss för att få svar från rätt redaktion, team eller person.

Vi vill att både synpunkter och frågor framförs på ett respektfullt sätt för att vi som arbetar med att ta emot dem ska ha en bra arbetsmiljö. Hot polisanmäls.

Synpunkter och klagomål på vår service och information kan skickas till Susanna Stubberöd (susanna.stubberod@svt.se) som är chef för SVT Kontakt.

Guide taggad med: kontakt Publikdialog SVT