Sveriges Television

Så jobbar vi med kontakt och publikdialog på SVT

Uppdaterad

Vårt mål är att SVT ska vara lätta att hitta och prata med. Du som behöver information ska hitta den och kontaktar du oss ska du få svar.

  • Vi publicerar aktuell information om SVT, vårt utbud och våra tjänster på vår hjälpportal kontakt.svt.se. Vår förhoppning är att du ska hitta informationen du söker där och slippa lägga tid på att kontakta oss. 
  • Om du däremot inte hittar informationen du söker eller om du vill kontakta oss för att lämna tips eller synpunkter är du varmt välkommen att göra det. Vi har försökt samla våra olika kontaktvägar i den här hjälpartikeln. 
  • Du är även välkommen att skicka ett mejl till kontakt@svt.se så ser vi till att ditt ärende hamnar rätt.

Ömsesidig respekt för bra service

  • De flesta frågor besvaras inom ett dygn men ibland dröjer det längre. 
  • Vårt mål är att du ska ha ett bra svar från oss inom tre dagar. Ofta beror den långa väntetiden på att vi anstränger oss för att få svar från rätt redaktion, team eller person.
  • Vi vill att både synpunkter och frågor framförs på ett respektfullt sätt för att vi som arbetar med att ta emot dem ska ha en bra arbetsmiljö. Hot polisanmäls.
  • Synpunkter och klagomål på vår service och information kan skickas till Susanna Stubberöd (susanna.stubberod@svt.se) som är chef för SVT Kontakt och ansvarig utgivare för kontakt.svt.se.
Guide taggad med: kontakt Publikdialog SVT