Sveriges Television

Uppspelningsproblem

Uppdaterad

Om du har problem med att ett program/klipp hackar eller slutar för tidigt eller inte startar alls rekommenderar vi att du provar följande steg innan du kontaktar oss.


Kom ihåg att kontrollera om det fungerar bättre efter varje steg.

  1. Kontrollera din internetanslutning. Starta om nätverket.
  2. Ändra videokvalitet till Begränsad
  3. Om du tittar via svtplay.se: rensa webbläsarens cacheminne och cookies.
  4. Om du tittar i en mobilapp: prova en ominstallation av appen.
  5. Om du använder Flashspelaren: Kontrollera så att Flash fungerar och aktivera därefter maskinvaruaccelerationen. Den aktiverar du såhär:
    - Högerklicka i videofönstret
    - Välj Inställningar
    - Växla rutan “Aktivera maskinvaruacceleration”
    - Ladda om sidan och prova igen.


Om problemet kvarstår kan det bero på en överbelastning i ditt nätverk eller att din apparat har svårt att komma åt våra videoströmmar. Vill du felsöka ytterligare innan du kontaktar SVT Play kan du prova att:

  • Spela programmet/klippet på en annan apparat.
  • Spela programmet/klippeten annan tid på dygnet, då nätverket kanske inte är belastat lika mycket.
  • Spela programmet/klippet på en annan plats eller med en annan internetuppkoppling.
  • Använder du en dator och webbläsare kan uppspelningsproblemen också bero på att grafikkortsdrivrutiner, annonsblockerare eller antivirusprogram står i konflikt med din videotjänst du använder. Prova då gärna att:
    - Tillfälligt stänga av eller undanta SVT:s webbplatser från annonsblockerare, brandväggar och antivirusprogram.
    - Använda en annan webbläsare.

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig!

Guide taggad med: Driftinformation