Uppspelningsproblem
Uppdaterad
Om du har problem med att ett program/klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls rekommenderar vi att du provar följande steg innan du kontaktar oss.
Säkerställ din nätverksanslutning
- Kolla den tekniska informationen om strömmen som du får med hjälp av vår statistikfunktion.
- Starta om din router
- Spela programmet/klippet på en annan apparat.
- Spela programmet/klippet på samma enhet men med en annan internetuppkoppling, till exempel genom att öppna HotSpot i mobilen.
- Testa din internet-anslutning. Nedladdningshastigheten bör ligga på minst 8 Mbit/s och svarstiden under 20 ms. Du kan testa din anslutning här: http://www.bredbandskollen.se/
- Testa att din internetadress är registrerad i Sverige och att du stängt av eventuell VPN. Landskoden ska vara SE: svtplay.se/debug
- Spela programmet/klippet en annan tid på dygnet, då nätverket kanske inte är belastat lika mycket.
- Testa att ändra brandväggens inställningar från hög till medium.
Om uppspelningsproblemet löser sig när du använder ett annat nätverk kan det vara en överbelastning i ditt nätverk eller att din apparat har svårt att komma åt våra videoströmmar. I sådana fall ska du i första hand kontakta din nätverksoperatör.
Om problemet kvarstår vill vi att du läser igenom den guide nedan som gäller för dig.
- Uppspelningsproblem Webb
- Uppspelningsproblem Telefon-appar
- Uppspelningsproblem tv-appar
- Uppspelningsproblem tv-boxar
- Uppspelningsproblem Chromecast
Om du ändå inte kan spela ditt program utan fel eller problem kan du kontakta oss på svtplay@svt.se. Bifoga gärna din tekniska information samt information om hur du själv felsökt problemet.