Sveriges Television

Uppspelningsproblem

Uppdaterad

Om du har problem med att ett program/klipp hackar eller slutar för tidigt eller inte startar alls rekommenderar vi att du provar följande steg innan du kontaktar oss.


Börja med att kontrollera din nätverksanslutning. Du kan prova att:

  • Spela programmet/klippet på en annan apparat.
  • Spela programmet/klippet på samma enhet men med en annan internetuppkoppling.
  • Testa din internet-anslutning. Nedlaggningshastigheten bör ligga på minst 8 Mbit/s och svarstiden under 20 ms. Du kan testa din anslutning här: http://www.bredbandskollen.se/
  • Testa att din internetadress är registrerad i Sverige. Landskoden ska vara SE: https://www.svtplay.se/debug
  • Spela programmet/klippeten annan tid på dygnet, då nätverket kanske inte är belastat lika mycket.

Om uppspelningsproblemet löser sig när du använder ett annat nätverk kan det vara en överbelastning i ditt nätverk eller att din apparat har svårt att komma åt våra videoströmmar. I sådana fall ska du i första hand kontakta din nätverksoperatör.

Om problemet kvarstår vill vi att du läser igenom den guide nedan som gäller för dig.