Uppspelningsproblem Chromecast
Om du har problem med att ett program/klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls i din Chromecast kan du läsa den här artikeln för tips och råd.
Börja med att felsöka ditt nätverk, det kan du läsa mer om här, uppspelningsproblem i Play. Om det inte funkar, gör så här -
Obs: tänk på att den enhet du spelar ifrån och Chromecasten måste vara anslutna till samma nätverk.
App
- Installera om SVT Play-appen och starta om din enhet
- Starta om Chromecast genom att dra ut sladden i två minuter
Du kan även testa att rensa cache för Google Services. På Android gör du så här:
- Öppna telefonens inställningar
- Välj Appar och meddelanden
- Välj Appar
- Välj Google Play-tjänster
- Välj Lagring
- Välj Hantera utrymme
- Välj Rensa all data och tryck OK
- Gå till Play Store och ominstallera SVT Play
Webb
- Om du använder webbläsaren Chrome, se till att du har den senaste versionen. Du hittar mer om informationen om det här
- Se till att du har den senaste versionen av din enhet.
- Testa att casta på följande sätt:
- Uppe till höger i webbläsaren finns tre punkter (under X) som betyder Anpassa och kontrollera Google Chrome.
- Öppna denna och välj Casta som finns i mitten.
Kontakta oss
Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:
- TV-modell + firmware-version
- App-version (appens inställningar)
- Chromecast-version
- Exempel på program där det inte fungerar
- Om felet förekommer på andra videotjänster
- Hur länge du upplevt felet