Sveriges Television

Uppspelningsproblem Chromecast

Uppdaterad

När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande. Notera att den enhet du spelar ifrån och Chromecast måste vara anslutna till samma nätverk.

App

  • Installera om SVT Play-appen och starta om din enhet
  • Starta om Chromecast genom att dra ut sladden i två minuter

Du kan även testa att rensa cache för Google Services. På Android gör du så här:

  1. Öppna telefonens inställningar
  2. Välj Appar och meddelanden
  3. Välj Appar
  4. Välj Google Play-tjänster
  5. Välj Lagring
  6. Välj Hantera utrymme
  7. Välj Rensa all data och tryck OK
  8. Gå till Play Store och ominstallera SVT Play

Webb

  • Om du använder webbläsaren Chrome, se till att du har den senaste versionen. Du hittar mer om informationen om det här
  • Se till att du har den senaste versionen av din enhet. 
  • Testa att casta på följande sätt:
    - Uppe till höger i webbläsaren finns tre punkter (under X) som betyder Anpassa och kontrollera Google Chrome.
    - Öppna denna och välj Casta som finns i mitten.

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • TV-modell + firmware-version
  • App-version (appens inställningar)
  • Chromecast-version
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Om felet förekommer på andra videotjänster
  • Hur länge du upplevt felet

Relaterat

Guide taggad med: SVT Play