Sveriges Television

Uppspelningsproblem telefon-appar

Uppdaterad

Om du har problem med att ett program/klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls i din telefon kan du läsa den här artikeln för tips och råd.

Börja med att felsöka ditt nätverk, det kan du läsa mer om här, uppspelningsproblem i Play. Om det inte funkar, gör så här -

Obs: Vi rekommenderar att du använder SVT Play-appen på din telefon. Om du använder en webbläsare kan du läsa mer här. 

iOS 

  1. Uppdatera/starta om apparaten (krävs iOS 10.0 eller senare)
  2. Uppdatera/installera om SVT Play-appen
  3. Rensa cache/historik

Android 

  1. Uppdatera/starta om apparaten (kräver android 4.1 eller senare)
  2. Uppdatera/installera om SVT Play-appen
  3. Rensa cache/historik

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta SVTPlay@svt.se så ska vi hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • Enhet + operativsystem
  • App-version (appens inställningar)
  • Om det är problem med appen eller webben
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Om felet förekommer på andra videotjänster
  • Hur länge du upplevt felet 
Guide taggad med: Android App iOS Uppspelningsproblem