Uppspelningsproblem

Om du har problem med att ett program/klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls rekommenderar vi att du provar följande steg innan du kontaktar oss.

Säkerställ din nätverksanslutning

  • Kolla den tekniska informationen om strömmen som du får med hjälp av vår statistikfunktion.
  • Starta om din router
  • Spela programmet/klippet på en annan apparat.
  • Spela programmet/klippet på samma enhet men med en annan internetuppkoppling, till exempel genom att öppna HotSpot i mobilen.
  • Testa din internet-anslutning. Nedladdningshastigheten bör ligga på minst 8 Mbit/s och svarstiden under 20 ms. Du kan testa din anslutning här: http://www.bredbandskollen.se/
  • Testa att din internetadress är registrerad i Sverige och att du stängt av eventuell VPN. Landskoden ska vara SE: svtplay.se/debug
  • Spela programmet/klippet en annan tid på dygnet, då nätverket kanske inte är belastat lika mycket.
  • Testa att ändra brandväggens inställningar från hög till medium.

Om uppspelningsproblemet löser sig när du använder ett annat nätverk kan det vara en överbelastning i ditt nätverk eller att din apparat har svårt att komma åt våra videoströmmar. I sådana fall ska du i första hand kontakta din nätverksoperatör.

Felsök på olika enheter

Sök efter svar och guider

Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss