Sveriges Television

Uppspelningsproblem TV-appar

Uppdaterad

När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande.

SVT stödjer inte webbläsaren i TV-apparater utan hänvisar till SVT Play-appen. Om du upplever problem med appen vill vi att du genomför följande steg innan du kontaktar oss.

1. En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)

2. Uppdatera SVT Play-appen och ta bort cookies (om det går i din TV)

3. Uppdatera TV-apparaten

4. Fabriksåterställning av din TV (här kan dina bokmärken försvinna)

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • TV-modell + firmware-version
  • App-version (hittar du i appens inställningar)
  • En bild/skärmdump på felet
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Hur länge du upplevt felet
  • Om felet förekommer på andra videotjänster

 

Guide taggad med: SVT Play