Sveriges Television

Uppspelningsproblem TV-appar

Uppdaterad

När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande.

SVT stödjer inte webbläsaren i TV-apparater utan hänvisar till SVT Play-appen. Om du upplever problem med appen vill vi att du genomför följande steg innan du kontaktar oss.

1. En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)

2. Uppdatera SVT Play-appen och rensa cache samt ta bort cookies (om det går i din TV)

3. Uppdatera TV-apparaten

4. Fabriksåterställning av din TV (här kan dina bokmärken försvinna)

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. 

Det kan vara så att du ser felkoder i samband med felmeddelandet (en stor bokstav följs av fem bokstäver och siffror). Varje kod kopplas till en unik händelse och hjälper oss i felsökningen. Om du ser felkoder på skärmen får du skicka dem till oss (gärna fler än en) i textformat (ej skärmbild!) så kikar vi närmare på dem. Observera att felkoderna är skiftlägeskänsliga så se till att skriva dem precis som de står på skärmen!

Om du ser inga felkoder i samband med problemen ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • TV-modell + firmware-version
  • App-version (hittar du i appens inställningar)
  • En bild/skärmdump på felet
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Hur länge du upplevt felet
  • Om felet förekommer på andra videotjänster

Relaterat

 

Guide taggad med: android tv Apple TV SVT Play TV