Uppspelningsproblem TV-boxar
Uppdaterad
När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande.
Innan du hör av dig till oss vill vi att du testar följande steg.
- En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)
- Uppdatera SVT Play-appen
- Rensa SVT Play-appens cache-minne (fungerar inte för Telia-boxar)
- Uppdatera/starta om TV-boxen
- Byt HDMI-ingång.
Kontakta oss
Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:
- TV-box + firmware-version
- TV-apparat + firmware-version
- App-version (appens inställningar)
- Exempel på program där det inte fungerar
- Om felet förekommer på andra videotjänster
- Hur länge du upplevt felet