Sveriges Television

Uppspelningsproblem tv-boxar

Uppdaterad

Om du har problem med att ett program/klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls i din tv-box kan du läsa den här artikeln för tips och råd.

Börja med att felsöka ditt nätverk, det kan du läsa mer om här, uppspelningsproblem i Play. Om detta inte funkar, gör så här:

  1. En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)
  2. Uppdatera SVT Play-appen
  3. Rensa SVT Play-appens cache-minne (fungerar inte för Telia-boxar)
  4. Uppdatera/starta om tv-boxen
  5. Byt HDMI-ingång.

Kontakta oss

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta SVTPlay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. 

Det kan vara så att du ser felkoder i samband med felmeddelandet (en stor bokstav följs av fem bokstäver och siffror). Varje kod kopplas till en unik händelse och hjälper oss i felsökningen. Om du ser felkoder på skärmen får du skicka dem till oss (gärna fler än en) i textformat (ej skärmbild!) så kikar vi närmare på dem. Observera att felkoderna är skiftlägeskänsliga så se till att skriva dem precis som de står på skärmen!

Om du ser inga felkoder i samband med problemen ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • Tv-modell + firmware-version
  • App-version (hittar du i appens inställningar)
  • En bild/skärmdump på felet
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Hur länge du upplevt felet
  • Om felet förekommer på andra videotjänster

Läs mer

Tv-boxar med stöd för SVT Play

Guide taggad med: Tv-box Uppspelningsproblem