Sveriges Television

Uppspelningsproblem TV-boxar

Uppdaterad

När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande.

Innan du hör av dig till oss vill vi att du testar följande steg.

  1. En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)
  2. Uppdatera SVT Play-appen
  3. Rensa SVT Play-appens cache-minne (fungerar inte för Telia-boxar)
  4. Uppdatera/starta om TV-boxen

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. Ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • TV-box + firmware-version
  • TV-apparat + firmware-version
  • App-version (appens inställningar)
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Om felet förekommer på andra videotjänster
  • Hur länge du upplevt felet

 

Guide taggad med: SVT Play