Sveriges Television

Uppspelningsproblem TV-boxar

Uppdaterad

I denna artikel finns information om vilka TV-boxar som har SVT Play.

När du genomfört felsökningen av ditt nätverk kan du testa följande.

Innan du hör av dig till oss vill vi att du testar följande steg.

  1. En hård omstart. Det innebär att du stänger av enheten, drar ut sladden och låter den vara i fem minuter)
  2. Uppdatera SVT Play-appen
  3. Rensa SVT Play-appens cache-minne (fungerar inte för Telia-boxar)
  4. Uppdatera/starta om TV-boxen
  5. Byt HDMI-ingång.

Kontakta oss 

Om det program/klipp du vill se fortfarande hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls är du varmt välkommen att kontakta svtplay@svt.se så ska vi försöka hjälpa dig. 

Det kan vara så att du ser felkoder i samband med felmeddelandet (en stor bokstav följs av fem bokstäver och siffror). Varje kod kopplas till en unik händelse och hjälper oss i felsökningen. Om du ser felkoder på skärmen får du skicka dem till oss (gärna fler än en) i textformat (ej skärmbild!) så kikar vi närmare på dem. Observera att felkoderna är skiftlägeskänsliga så se till att skriva dem precis som de står på skärmen!

Om du ser inga felkoder i samband med problemen ha gärna med följande information när du kontaktar oss eftersom det underlättar vår felsökning:

  • TV-modell + firmware-version
  • App-version (hittar du i appens inställningar)
  • En bild/skärmdump på felet
  • Exempel på program där det inte fungerar
  • Hur länge du upplevt felet
  • Om felet förekommer på andra videotjänster